سينمای ما - پاسخی به امیر احمدی آریان و مقاله‌اش درباره مهران مدیری / «لویی آلتوسر و دور بازوی چهل سانتی»
جمعه 1 آذر 1387 - 8:51
اخبار:      • به مناسبت انتشار قریب‌الوقوع خاطرات محمدعلی کشاورز؛ / گزارشی خواندنی از خاطره‌نویسی‌های هنرمندان      • مهران مدیری برای عید تلویزیون سریال می‌سازد/چرا خبری از پیمان قاسم‌خانی در این پروژه نیست؟      • «پاداش» کمال تبریزی بالاخره به جشنواره می‌رسد یا نه؟      • آخرین آمار از فروش و فهرست سالن‌های سینمای فیلم‌های اکران عید فطر؛ / «سه زن» رفت و «چارچنگولی» آمد      • گزارش کامل از فهرست جایزه‌ها و متن و حواشی اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه؛ / «من دیگر یک استعداد جوان نیسنم.»      









نظر سنجی

شما کدام سریال ماه مبارک رمضان را بیشتر پسندید؟




سينماي جهان
كارگردان «گومورا» از نویسنده فیلمش حمایت کرد
«به‌هیچ كس‌نگو» ‌انگلیسی می‌شود
اکران «تکنواز» باز هم تغییر کرد
افسار در دست انتقام (یادداشت شیدا شیرازی بر فيلم «مایه آرامش» جديدترين فيلم جيمز باند)‏
نیکول کیدمن هم مثل آنجلینا خانواده‌اش را ترجیح می‌دهد
آهنگساز «راتاتویی» برای رهبر ارکستر مراسم اسکار انتخاب شد
بازسازی «غلبه سیاره میمون‌ها» با بن افلک و شیا لبوف
«مرد آهنی۲» سه‌بعدی و آیمکسی
والاس و گرومیت باید برای گرفتن اسکار یکسال صبر کنند
نمایشگاهی از آثار فدریکو فلینی در لس آنجلس
«آدمیرال» ركوردهای سینمای روسیه را شکست
فهرست اولیه مستندهای اسکار اعلام شدند


محیا


  (76 رأي)

کارگردان:
اکبر خواجویی
-------------------------------------
خواب زمستانی


  (52 رأي)

کارگردان:
سیامک شایقی
-------------------------------------
دعوت


  (899 رأي)

کارگردان:
ابراهیم حاتمی کیا
-------------------------------------
آواز گنجشک ها


  (284 رأي)

کارگردان:
مجید مجیدی
-------------------------------------
کنعان


  (1029 رأي)

کارگردان:
مانی حقیقی
-------------------------------------
سه زن


  (314 رأي)

کارگردان:
منیژه حکمت
-------------------------------------


پربیننده ترین اخبار هفته
 اختصاصی سایت سینمای ما؛ / 10 عکس لاله اسکندری در سفرش به دور دنیا...
 یادداشت یکی از کاربران سایت سینمای ما درباره واکنش‌های اخیر به وقایع مربوط به گل‌شیفته فراهانی؛ / گناه گل‌شیفته این بود که... /او با بقیه فرق می‌کند، اما این فرق چیست؟...
 کشمکش و جنجال بر سر متن فيلم «دعوت» بالا گرفته است: / چيسنا يثربي خطاب به ابراهيم حاتمي‌كيا: «اين روزها مدام چهره تان خشمگين است و ادبيات‌تان هم تغيير کرده است»...
 خاکستر خاطره‌ها؛ / سینما جمهوری (نیاگارا) در آتش سوخت/گزارش و عکس‌ها...
 گپي با علي مصفا، بعد از آتش‌سوزي سينماجمهوري كه كافه آنتراکت علي مصفا و ليلا حاتمي در آن قرار داشت: / «تقريباً هيچ چيز باقي نمانده و كافه ذوب شده است»...
 واكنش فيلم‌سازاني كه فيلم‌هاي‌شان همزمان در پاييز امسال روي پرده بوده است: / ابراهيم حاتمي‌كيا به منيژه حكمت: «آدم با دو تا فیلم این‌قدر جیغ و داد راه نمی‌اندازد»...
 گزارش‌های تازه‌ای از حادثه آتش‌سوزی سینما جمهوری (نیاگارا)؛ / علت حادثه مشخص نیست/لیلا حاتمی از شدت تاثر چیزی نگفت...
 گمانه‌زني روزنامه "اعتماد" درباره آتش‌سوزي سينما جمهوري و كافه آنتراكت: / آتش‌سوزی سینما به حضور علی مصفا و لیلا حاتمی در مراسم دعوت از محمد خاتمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دهم مرتبط است؟...
 به استقبال جشنواره-2: وقتی همه خوابیم، تردید، فرزند صبح، پاداش، درباره الی، سوپراستار، زادبوم، هفت و پنج دقیقه، پستچی سه بار در نمی‌زند، اخراجی‌هاي دو: / گزارشي از ده فیلم پر جلوه بیست و هفتمين جشنواره فجر ...
 واكنش رئيس پليس امنيت اخلاقي به بلوتوث جعلي بهرام رادان: / متخصصان اداره آگاهي تائيد كردند شخصي كه در اين بلوتوث ديده مي‌شود بهرام رادان نيست...
 واكنش مسعود كيميايي، عزت‌الله انتظامي و حميد نعمت‌الله به سوختن سينما جمهوري و كافه آنتراكت ليلا حاتمي و علي مصفا: / «حيف شد؛ اين تنها جمله‌اي است که مي‌توانم براي از دست رفتن سينما جمهوري بگويم»...
 يادداشت اختصاصي هوشنگ گلمكاني درباره بازي آيه كيانپور در هفت نقش متفاوت در نمايش «ماجرای ناپدید شدن شهرزاد شادمان» / پیتر سلرز و شهرزاد شادمان ...
 مهناز افشار و حامد کمیلی همبازی می‌شوند...
 تبریزی باز جنجال درست می‌کند؟ / نخستین حضور میترا حجار پس از بازگست به ایران...



گزارش
 مهران مدیری برای عید تلویزیون سریال می‌سازد/چرا خبری از پیمان قاسم‌خانی در این پروژه نیست؟...
 اختصاصی سایت سینمای ما؛ / 10 عکس لاله اسکندری در سفرش به دور دنیا...
 اسامی پروژه‌هایی که از ابتدای امسال پروانه ساخت گرفته‌اند؛ / 48 برنده خوش‌بخت...
 يادداشت اختصاصي هوشنگ گلمكاني درباره بازي آيه كيانپور در هفت نقش متفاوت در نمايش «ماجرای ناپدید شدن شهرزاد شادمان» / پیتر سلرز و شهرزاد شادمان ...
 کشمکش و جنجال بر سر متن فيلم «دعوت» بالا گرفته است: / چيسنا يثربي خطاب به ابراهيم حاتمي‌كيا: «اين روزها مدام چهره تان خشمگين است و ادبيات‌تان هم تغيير کرده است»...
 فهرست آثار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مناسبت سي سالگي انقلاب اسلامي: / سي فیلم براي سي‌سالگی انقلاب اسلامي؛ فيلم‌ها در چه مرحله‌اي از توليد هستند؟...
 به استقبال جشنواره- 3: طاووس‌های بی‌پر، کودک و فرشته، نیلوفر،انگشتر متبرک، صندلی خالی، جيران، پوسته،سایه وحشت، بیرون آوردن مردگان و دو خواهر: / بازار رقابت فيلم‌اولي‌هادر جشنواره داغ است...
 گزارش‌های تازه‌ای از حادثه آتش‌سوزی سینما جمهوری (نیاگارا)؛ / علت حادثه مشخص نیست/لیلا حاتمی از شدت تاثر چیزی نگفت...
 خاکستر خاطره‌ها؛ / سینما جمهوری (نیاگارا) در آتش سوخت/گزارش و عکس‌ها...

آرشيو...



پاسخی به امیر احمدی آریان و مقاله‌اش درباره مهران مدیری
«لویی آلتوسر و دور بازوی چهل سانتی»
«لویی آلتوسر و دور بازوی چهل سانتی»


سینمای ما - امیرحسین جلالی: یادداشت امیر احمدی آریان درباره سریال "مرد هزارچهره" آخرین واکنش روشنفکران به تازه ترین کار مهران مدیری است. آریان که از نویسندگان و مترجمان کشورمان است در این یادداشت مفصل مدیری را "پوپولیستی تمام عیار" خوانده که "رسالت نهایی اش در حرفه و زندگی، قلب واقعیت و دگرگون جلوه دادن شرایط واقعی به نفع طبقه حاکم است."واقعیت آنست که آن دو قسمت مربوط به روشنفکران و اهالی فرهنگ و هنر "مرد هزارچهره" ظاهرا دست از سر بزرگان ادب ایران زمین برنمی دارد و گویی نهضتی اعتراض آمیز به راه افتاده وهر کسی که دستی در گوشه ای از پهنه فراخ فرهنگ این مرز پرگهر دارد خویشتن را موظف به همراهی با این قافله می داند. اما نمی دانم چرا این نوشته آقای آریان از جنس درد و رنگ صداقت به نظر می رسد، انگار که پشت این کلمات سرشار از عصبانیت و سوء تفاهم آدم دردآشنایی نشسته و دارد فریاد می کشد.با حرفهای آریان از دوجنبه می توان برخورد کرد: اول نقد محتوایی و موضوعی و بعد بررسی مصداقی، یعنی برفرض اینکه تئوری های ایشان را قبول کنیم( که نمی کنیم) باید ببینیم آیا مهران مدیری می تواند مصداق آنها باشد یا خیر. البته اگر بخواهیم چنین کاری را انجام دهیم نتیجه یادداشتی دوبرابر مطلب اصلی می شود پس فقط چند نکته را گذرا ذکر می کنیم و می گذریم.آریان می گوید که تمام برنامه های صدا و سیما به جز "نود" در راستای سیاست های کلی این سازمان حرکت می کنند که همانا تولید ایدئولوژی است، و این ایدئولوژی هم بنا به تعریف "لویی آلتوسر" ایجاد یک رابطه خیالی بین مردم و زندگی واقعیشان است. اول اینکه از آدم فرهیخته ای مثل جناب آریان بعید است که نداند ایدئولوژی سازی و تخدیر مردمان کارکرد بالذات رسانه به معنای عام آن است و نه اختصاص به تلویزیون ما دارد و نه ربطی به وضعیت فرهنگی کشورمان. تبلیغ یک دنیای خیالی که با زندگی واقعی مردم فرسنگها فاصله دارد وظیفه اصلی تمام رسانه ها و بخصوص تلویزیون است که جنبه ای عمومی تر دارد. آیا جناب آریان معتقدند که مثلا در آمریکا شبکه های متعدد تلویزیونی به کاری جز تحمیق و تخدیر مردم مشغولند؟ برای آنکه معلوم شود نویسنده چقدر به ادعایش معتقد است کافی است نگاهی بیندازید به تنها برنامه ای که از نظر وی در راستای سیاستهای کلی سازمان صدا و سیما نیست. اینکه کسی فوتبال و آن هم نمایش حاشیه هایش در برنامه "نود" ( فوتبال در شکل مدرن آن در همه جای دنیا از سوی روشنفکرانی چون آقای آریان مظهر فریب افکار عمومی و منحرف کردن اذهان مردم از مسایل واقعی دور و برشان محسوب می شود) موضوعی آگاهی بخش و خلاف جریان معرفی کند آدم را در مورد یکپارچگی ذهنی و اعتقادی گوینده دچار تردید جدی می کند.آریان معتقد است واقعیت زندگی در کشور ما به کلی سیاه و تیره است و عنقریب است که فرهنگ و هنر و ادب ایران زمین نابود شود و مهران مدیری و همکارانش در چنین اوضاع دهشتناکی به تنهایی دارند نقابی از بلاهت و سرخوشی و فریب بر چهره همه این مصیبتها می زنند.سیاه نمایی و اعتراض به زمین و زمان از جمله ویژگیهای روشنفکران ایرانی است( و جالب اینجاست که خود آریان هم به این قضیه معترف است) و به واقع حیات روشنفکری در ایران به اعتراض و گلایه از در باز گنجه و درازی دماغ این و آن بسته است. در چنین اوضاع و احوالی اگر گروهی با واقع بینی شرایط هرچند سخت و ضیق کار فرهنگی در این مملکت را بپذیرند و سعی کنند تا یک پروژه را به انجام برسانند، طبیعی است که گروه معترضین همیشگی نانشان را در شرف آجر شدن ببینند و به تکاپو بیفتند. چنین است که علت برآشفتگی جماعت همواره طلبکار روشنفکر از آدمی مثل مدیری کاملا روشن است ولی اینکه کسی از حیطه مرسوم نق زدن عبور کرده و وارد حوزه فحاشی شده است جای شگفتی دارد. استاد آریان صریحا مدیری را با مردان میانسالی که می خواهند در دوران افول زندگی از ته مانده نیروی جوانی و قوای جنسی خود بهره لازم را ببرند مقایسه می کند و با بافتن آسمان تئوریهای مارکسیستی ضد سرمایه داری به ریسمان کارنامه تلویزیونی مهران مدیری حسابی به صحرای کربلا می زند.خوب است که آقای آریان نگاهی به تمام مجموعه های مدیری بیندازند و ببینند که از همان "ساعت خوش" موتیف این برنامه ها نقد تظاهر، ریاکاری، چندچهرگی و فریبکاری ایرانیان بوده است. در یادداشتی که ماه قبل راجع به "مرد هزارچهره" نوشتم به نمونه ای از این قضیه در "ساعت خوش" اشاره کردم و حالا بهتر است اشاره ای کوتاه به مجموعه "شبهای برره" بیندازیم که آن چند دقیقه مربوط به تحصن نمایندگان و انرژی هسته ای اش انگار طوری آقایان روشنفکر را عصبانی کرده که یک مجموعه نودشبی با آن همه ارجاع های مستقیم و غیر مستقیم به سیاهی ها و کاستی های حقیقی جامعه پرمدعای ایرانی( برخلاف آنچه سیاسیون دلسوز فرهنگ شده این چند ساله اخیر سعی دارند به عنوان سیاهی به مردم قالب کنند) را اصلا نبینند. اینکه مردمانی با بدترین و غیرعادی ترین شیوه زندگی و ناپسندترین خصال اخلاقی در گوشه ای جمع شده اند و تمام مردم دنیا را مسخره می کنند و خودشان را پایه گذارهمه خوبی ها و نیکوییهای عالم می دانند(حتی از یک چاله مسخره جلوی خانه هم نمی گذرند و آن را نشانه ای از به زانو درآمدن جهانیان در برابر عظمتشان تلقی می کنند!) چقدر با خصوصیات کهن ما ایرانیان شباهت دارد؟ شما و دوستانتان که به ادعای یادداشت اخیرتان همواره از اینکه ما خودمان را مقتدای تمام دنیا می دانیم و مردم جهان را در همه چیز دنباله روی خودمان می دانیم( با شعارهای شوونیستی و مسخره ای چون "هنر نزد ایرانیان است و بس" که از بس در گوشمان خوانده بودند کم کم داشت باورمان می شد) ناراضی بوده اید در تمام این سالها کدامین یادداشت و مقاله و نقد و نظر را تولید کرده اید؟ تازه شما به گواهی نقد قدرتمندتان بر کتاب بیهوده بزرگ شده "حافظ به روایت کیارستمی" کلی از بقیه همکاران و همفکرانتان پیشروتر بوده اید. این یک قاعده کلی است که وقتی هنرمندی( و اصلا هر آدمی) در طی سالیان درازی در یک موج فکری حرکت می کند باید روی او و افکارش تامل کرد و به آنها با دیده احترام نگریست و مهران مدیری به شهادت تمام برنامه هایی که در این 15 سال ساخته است از چنین روشی برخوردار بوده است. حالا اینکه دوستان شما روزگاری او را قطب یگانه عالم طنز و جورج برنارد شاو ایران می دانستند و حالا آدم حکومت و مجری سیاستهای محافظه کاران معرفی اش می کنند بحث دیگری است.آقای آریان عزیز! شما را به خاطر ترجمه خوبتان از "کتاب اوهام" پل آستر عزیز و همچنین شیوه بدیعتان در کتاب "تکه های جنایت" همواره تحسین کرده و دوست داشته ام. همان طور که در ابتدای این یادداشت گفتم در همین مطلبتان هم علیرغم تمامی توهمات و کج انگاری هایی که در سطر سطرش نهفته است، نوعی درد آشنایی صادقانه را می بینم. باور کنید ما هم از اینکه دور بازو از مردانگی ارجمندتر تلقی شود و مدل ماشین از نوع افکار مهمتر باشد دلمان خون است، ما هم دوست داشتیم به هرکسی به اندازه قابلیت و انسانیتش از لذتها و موهبتهای زندگی سهم می رسید، ما هم از اینکه همه چیز این گونه از محتوا تهی شده و به سطحی ترین لایه های ظاهر منحصر گردیده است ناراحتیم، اما این مسائل نه مخصوص کشور ماست و نه اینکه مربوط به یک دوره خاص زمانی است. اگر مهران مدیری در تبلیغات املاک رابینسون ظاهر نمی شود برخلاف نگاه بدبینانه شما به خاطر اصالتی است که در عقیده و کارش دارد و مسلم است که چنین آدمی در کارش محبوب و موفق باشد. اتفاقا مدیری در تمام این سالها حتی یک بار نیز از محبوبیتش برای جلب نظر گروه یا دسته خاصی استفاده نکرد و برخلاف خیلی از آدمهای مشهور هرگز روی جلد نشریات زرد نرفت، چرا که او برای کاری که می کند ارزش قائل است و اتفاقا جایگاه خودش را خوب می شناسد و مثل خیلی های دیگر از همکارانش بی ظرفیتی و جوزدگی از خودش نشان نمی دهد.آقای آریان عزیز! بار دیگر به مجموعه "مرد هزارچهره" و اتهاماتی که به مدیری وارد کرده اید نگاه کنید. درد جامعه ایرانی دقیقا همان است که مدیری می گوید: "هزار چهرگی". باور کنید اگر این بی اصالتی ها و ریاکاری ها از جامعه ما رخت بربندند دیگر هر آدم فریبکاری به مدد نقاب زیبایی که بر چهره زده محبوب و مشهور نمی شود. مشکل نقاب های متعددی است که آدمهای دور و برمان بر چهره دارند و نه نوع آنها. مگر فرقی می کند کسی خودش را پشت "دور بازوی چهل سانتی" اش مخفی کند یا پشت فلان شعار سیاسی یا فرهنگی؟ چطور شما اولی را مستحق ملامت و مذمت می دانید و دومی را نه؟ جواب این سوالات را می دانید آقای آریان؟

منبع خبر : سینمای ما
پنجشنبه,19 اردیبهشت 1387 - 22:20:4

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات


پنجشنبه 19 ارديبهشت 1387 - 22:25

mehran modiri inghad khoobe ke adam bayad dar moredesh ketab benivise maghale chie !!

ستاره
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1387 - 23:54

ممنونم . حرف دل خیلی ها از جمله من رو با زبان خود آقای آریان به اطلاع ایشون رسوندین .

نقد ایشون در نهایت بی انصافی نسبت به مهران مدیری نوشته شده بود.

امیر
جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 1:25

همیشه آقای مدیری رو دوست داشتم به عنوان کارگردان و بازیگری صاحب سبک.خلاق و دوست داشتنی

اما این چند قسمت در مورد روشنفکران شاید خقیقت داشت اما نه به این صورت برای عام روشنفکران!!!آیا تمام روشنفکران ما اینگونه اند؟؟؟؟؟!!!

اصلا روشنفکر به جز معنای عام آن چه معنایی میدهد؟!!

آیا آقای مدیری خود اهل هنر قلم معرفت و روشنفکری نیست؟؟

حوب واضخ است که هست به نظر من خیلی بی رحمیه که همچین آدم بزرگی که یک دوران بلندی مردم ایران_از جمله روشنفکران_چشم امید به ایشان داشتند اینگونه یکطرفه و نا جوتنمردانه به میدان قضاوت بروند!!!!!!!!!1

اما دوستان عزیز ما اهالی فرهنگ و هنر نبابید سر اینگونه مسایل اتحاد خود رو از دست بدهیم....اگر این کار را بکنیم اثیر شیطان بزرگی خواهیم شد که از همیشه از طریق ذهن ما و منطق ما به ماد حمله میکرذه و میکند و خواهد کرد.

به نظر من هم آفای مدیری حق دارد هم آقای جلالی...

sahar
جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 1:33

mehran modiri....vaghean chizi be zehnam nemirese joz inke begam OSTADE!

vaghean Ostade

farshid
جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 3:11

به نظرم این یادداشت شباهت زیادی به تفسیرهای ابکی تلویزیون خودمان دارد که اول و وسط و اخر خبرها پخش می کنند .

این که به قول این عزیز همه ی رسانه ها را در همه جای دنیا وسیله ای برای تحمیق و تخدیر مردمان بدانیم از ان تز هایی هست که مشکل می توان بعد از شنیدن ان به حال نگارنده ی ان تاسف نخورد این جور کلی گویی و مطلق گرایی از نوع شتابزده و ابکی ان بی نظیر است به راستی اگر این تز را قبول کنیم یادداشت خود ایشان هم که در قالب رسانه ی اینتر نتی سینمای ما به مردم عرضه می شود در جهت تحمیق و تخدیر افکار عمومی قرار دارد!!!!

به نظرم اگر اعتراض و انتقاد این همه منفور این دسته از دوستان شده بهتر است کمی به خواندن و مطالعه ی بیشتر تاریخ و فلسفه بپردازند تا متوجه شوند صرف ناراحت بودن به قول ایشان هرگز جامعه رشد نخواهد کرد .

بیلبوردهای مدیری همراه با تبلیغ چایی در سال های گذشته مثل این که فراموش شده؟هر چند این بحث ما نیست و به نظرم تبلیغ بخشی از کار افراد شناخته شده به حساب می اید.

بهتر است مدیری را بزرگتر از تصویر واقعی خودش نکنیم مدیری با بازی در جنگ های تلویزیونی ارام ارام به سریال سازی برای تلویزیون مشغول شد و در این راه گاهی با ورود به حوزه هایی که از قبل جاده را برایش صاف کرده بودند به مبلغ نوعی سیاست و فرهنگ که خوشایند سیستم سفارش دهنده بود در امد شاید گاهی زیاد فرقی نمی کرد که فلان وسیله برقی مارک فلان شرکت را تبلیغ کند یا برای فلان جناح سیاسی کار جناح دیگر را به تمسخر بکشاند .

به نظرم این جور نگاه سطحی قابل دفاع نیست چون می بینی که سر نخ ها به جاهای دیگری وصل هستند .

باید اعتراف کنم بسیاری از کارهای مدیری باعث خنداندم شده ولی هرگز نباید فراموش کنیم که صرف خنده دار بودن نباید باعث شود خیال کنیم فیلمسازی مستقل دارد فیلم خودش را می سازد .

farshid


جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 14:14

ذاتا کیهانی هستید(یعنی مربوط به روزنامه کیهان) انگار. بد نیست چیزی را که می‌خوانید کاملا مطمئن بشوید که فهمیدیش و بعد نقدش کنید. من این مقاله‌ای را که می‌گویید خواندم و به نظرم میاد که خیلی از نکاتش رو نفهمیدید. مثلا شرح معنای maturalist و استفاده ای که در متن ازش می‌کند. یکبار دیگر بخوانید. بحث این است که مدیری به همان شکل سرمایهء محبوبیتش را (که به واقع حقیقی نیست و وانمود شده است) به جریان می‌اندازد و از باقی‌ماندهء آن استفاده می‌کند(با استفاده از حمایت قدرت حاکم) که مردان میانسال از نیروی جوانی‌شان. طبیعی است که نخواهد روی جلد نشریات زرد برود و محبوبیتش را مصرف کند تا تمام شود. در ضمن خوب بود لینک مطلب را هم می‌گذاشتید http://www.kargozaaran.com/ShowNews.php?7424 تا آنهایی که نخواندنش تصور غیرواقعی‌ای براساس توصیفهای شما پیدا نکنند. نوشته‌تان ساده‌انگارانه است و از روی عدم دانش کافی. شما حتی نفهمیده‌اید چرا ایشان حساب برنامهء نود را از بقیهء برنامه‌ها جدا می‌کند. ساده است. به فوتبال ربطی ندارد. به انتقادی بودن ربط دارد. نود برنامهء بی‌رحمانه‌ای است. به جای محافظه کاری هدفش رودررو کردن بیننده با حقیقت است. درضمن ایشان نگفته‌اند که رسانه های آمریکا یا جاهای دیگر از این حکم مستثنی هستند. بد نیست نگاهی هم به مقالهء «صنعت فرهنگ‌سازی» آدورنو بیندازید. و اینکه نکند شما هم فکر می‌کنید هر کس شکوفایی ها را نمی‌بیند و معتقد است فرهنگ و هنر این مملکت عملا دارد نابود می‌شود(یک نمونه اش نمایشگاه کتاب امسال. و همچنین اوضاع سینما) مشاعرش اشکال دارد؟

برای مشاهدهء تولیدات ادبی آقای احمدی آریان که اتفاقا یکی از خوش‌قلم ترین و بااستعدادترین نویسندگان جوان حال حاضر است می‌توانید(علاوه بر روزنامه ها و مجلات) به سایت رخداد مراجعه کنید.www.rokhdaad.com/search یا مقالهء جذاب ایشان در این شمارهء مجلهء سینماادبیات را ببینید.(چند نکته در باب تخریب در آثار بهرام صادقی). انصافا هر نوشته‌ای که تا به حال از ایشان خوانده‌ام پر از نکته‌های آموختنی بوده به همراه شیوهء استدلالی درگیرکننده.

به نظرم اگر هم مهران مدیری ریاکاری‌ها را برملا می‌کند به شیوه‌ای ریاکارانه این کار را می کند. او اعتراض را بازی می‌کند. به عنوان بخشی از همان چرخه که کارکردش عملا کمک به ادامهء جریان است. تماشاگران این برنامه‌ها در طی این چند سال عملا در خودخواهی‌ها و فریبکاری‌ها و کژرفتاری های فرهنگی‌شان جسورتر شده‌اند.


جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 14:20

راستی در باب موضوع مورد بحث این هم مطلب جالبی‌ست

http://www.rokhdaad.com/maghalat-d.php?id=10


جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 17:35

این آقایون اگه خیلی آستانه تحملشون پائینه و زود دردشون میاد پس چرا به سریال جیرانی که بزرگترین توهین به نویسندگان و ناشران است واکنش نشون نمیدن؟

!!!!!!؟؟؟؟؟
جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 22:30

ای بابا چرا دست از سر مدیری بر نمیدارید ؟؟؟ای کاش به کارای دیگه که خیلی مهمتر از این حرفاست هم اهمیت میدادن .


شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 18:21

کاملا مشخص است که متن بالا در بر دارنده شعارهای پوچ و سفارشی است ضمن اینکه مهران مدیری را خیلی دوست دارم و امیدوارم این حرفها راجع به او حقیقت نداشته باشد اما با نوشته اقای اریان موافقم و اینکه دیگر از فرهنگ ایران چیزی باقی نخواهد ماند نمونه کوچک ان توقف فیلمهای اعتراضی و سانسور کتابهای نه تنها جدید بلکه در تحریف کتابهای تاریخی ایرانی هم می توان دید و شما دوست عزیز حتی نفهمیده اید که چرا ایشان برنامه نود را متفاوت دیده اند زیرا نود نگاه محافضه کار ندارد و هر وقت ایرادی ببیند حالا دربخش ورزش انرا میگوید و اینکه میگویند وضع جامعه و فرهنگ انقدر سیاه نیست چه چیز بدتر از اینکه برخلاف گذشته که نام ایرانی یاداور تمدن 2500 ساله ان بود برای ملتهای دیگر اکنون معادل کلمه تروریست است و ایران کم کم به ایرانستان تبدیل می شود ابتدا با دریای مازندران و حالا با خلیج فارس.

jk
يکشنبه 22 ارديبهشت 1387 - 15:35

از کی تا حالا مترجم ها فیلم نقد می کنند؟من واقعا اقای مهران مدیری را دوست دارم.این همه نقد پوچ و تهی جدا مسخره هست.بهتره مدعی ها به فکر رفتار غلط و بی جای خود باشندو دست از سر مدیری بردارند.

امیر
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387 - 4:14

دوست عزیز آقای جمالی امیدوارم پاسخی که farshid و نزر پایین فرشید(بدون اسم است)را حتما بخوانید

من هم یه جورایی موافقم شما در مورد برنامه نود یا اصلا منظور اقای آریان رو نفهمیدی یا اون رو اشتبه جلوه دادید.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 0.431137800217 seconds.